آلکانتارا چیست؟

علیرغم ظاهر ،آلکانتارا جیر نیست. آلکانتارا در واقع یک پارچه مصنوعی است که در دهه 1970 توسط یک شیمی دان ژاپنی تولید و توسط یک شرکت ایتالیایی به نام Alcantara آلکانتارا تولید شده است.

آلکانتارا خیلی زود تبدیل به تودوزی انتخابی فضای داخلی اتومبیل های مسابقه ای شد. تولیدکنندگان اتومبیل های جاده ای به سرعت دریافتند که افزودن مقداری آلکانتارا به فضای داخلی مدل های اسپرت آنها ، حس اتومبیلرانی را ایجاد می کند و به فروش این برندها کمک می کند.

مزایای آلکانتارا چیست؟

بسیاری از دلایل استفاده از Alcantara در فضای داخلی اتومبیل های مسابقه به همان اندازه در مورد اتومبیل های جاده ای نیز صدق می کند. روی صندلی و فرمان ، چسبندگی بیشتری نسبت به چرم دارد. مثل چرم داغ نمی شود یا بعد از چند ساعت نشستن یک راننده عرق روی آن مانند پارچه خیس نخواهد بود. با پوشاندن داشبورد ، بازتابی در شیشه جلو نمی دهد. و برخی از نوع ها خاص آلکانتارا در مقابل آتش مقاوم هستند.

آلکانتارا بسیار سخت تر از جیر است ، تمیز کردن آن آسان است و در صورت لمس احساس خوبی دارد. اگرچه با استفاده زیاد مشابه مابقی متریال ها سطح آن از بین خواهد رفت. به طور خاص فرمانهای روکش دار آلکانتارا در نهایت فرسوده شده و براق می شوند.

چه اتومبیل هایی با Alcantara همراه هستند؟

آلکانتارا در گذشته در گرانترین اتومبیل ها و سوپرکارها وجود داشت ، اما در حال حاضر به خودروهای میان رده نیز راه خود را باز کرده و در خودروهای دیگر نیز استفاده می شود.

تعداد زیادی از تولیدکنندگان از Alcantara در جایی از فضای داخلی مدل های اسپرت خود استفاده می کنند. برخی نیز از آلکانتارا در مدل های با اپشن های بالا استفاده می کنند ، زیرا از پارچه گران تر به نظر می رسد و احساس خوب به خریدار القا می شود.

برخی دیگر از تولیدکنندگان از نساجی مشابه Alcantara استفاده می کنند که Alcantara نیست. این ممکن است به این دلیل باشد که آلکانتارا واقعی برای قیمت هدف آنها بسیار گران است یا اینکه معادل خود را توسعه داده اند. به عنوان مثال پورشه از ماده ای استفاده می کند که آن را Race-Tex (عکس پایین) می نامد.

آیا آلکانتارا ارزش آن را دارد؟

آلکانتارا یک محصول با دوام فوق العاده و زیبا است ، اما آلکانتارا قیمت دارد - مگر اینکه ماشین مورد نظر شما آن را به صورت استاندارد دریافت کند . شما می توانید با خرید آلکانتارا از کارخونه ، خودروی خود را به یک خودروی جذاب تر و همچنین کاربردی تر تبدیل کنید .

تمامی آلکانتارای موجود در کارخونه ، مستقیما از شرکت ایران آلکانتارا نمایندگی Alcantara ایتالیا در ایران خریداری شده و ۱۰۰ ٪ تضمین اصالت کالا دارند.

دیدگاه ها (0)

محصول به لیست علاقه مندی اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد

با استفاده از تنظیمات کوکی میتوانید تجربه کاربری بهتری در سایت ما داشته باشید