به گزارش بخش خبری "کارخونه" لکسوس شرکت خودرو سازی ژاپنی که با طراحی‌های خود همیشه بازار خودرو را غافلگیر میکند، این بار نیز از محصولی با طراحی خیره کننده رونمایی کرد که همه را مبحوت کرده است، پس از مدت‌ها انتظار سرانجام لکسوس LX 600 به بازار جهانی عرضه شد.

در ادامه با کارخونه همراه باشید تا به بررسی این خودروی جدید شرکت لکسوس بپردازیم.

لکسوس lx 600

پس از اینکه در سال 2007 مدل  LX 570 به بازار ارائه شد و تا چند سال بعد که دستخوش تغییراتی بود، اما در حال حاضر لکسوس با معرفی LX 600  به بازار قصد دارد تحولات جدید را در خودروهای لوکس و آفرودی خود ایجاد کند. باید دید آیا محصول جدید لکسوس میتواند جایگاهی را که طراحان این خودرو میخواهند را بدست آورد یا خیر!؟

طراحی ظاهری لکسوس LX 600

در نگاه اول به این خودروی غول پیکر کمپانی لکسوس، طراحی جدید و جذاب این خودرو نسبت به نسل قبل خود است. این خودرو بر پایه نوعی از مدل های آفرودی طراحی شده است و بیشتر تجهیزات آن نسبت به نسل قبل خود ارتقاء یافته است. این میتواند مهم‌ترین تفاوتی باشد که نسل جدید لندکروزر با نسل قبل خود دارد. البته حدس و گمان هایی راجع به طراحی برای مدل جدید لکسوس قبل از معرفی به بازار بود که تقریبا بیشترشان درست از آب در آمد.

برای مثال؛ جلو پنجره‌ بزرگ با طرح افقی و رنگ کرومی دیده میشود و ورودی‌های هوا نیز در بغل‌ها قرار دارد که با رنگ مشکی پیاده سازی شده است. طراحی چراغ‌ها نیز تفاوتی نکرده است و تقریبا همان طراحی قبلی را حفظ کرده است، به طور خلاصه میتوان گفت که طراحی جلوی این مدل مانند طراحی لندکروزر است اما با زرق و برق بیشتر.

طراحی انتها و بغل‌های خودرو اما دستخوش تغییراتی نسبت به مدل قبلی خود میباشد و برای ما نیز قابل توجه بود، که میتوان به طراحی شیشه‌ها و ستون های آخر آن اشاره کرد، علاوه بر آن چراغ‌های عقب نیز به چراغ‌های به هم پیوسته تغییر شکل داده شده است که در ساخت آن به طور کامل از ال ای دی استفاده شده، این موارد جزو اساسی‌ترین تغییرات نسبت به لندکروزر هستند. و چند مورد جزئی دیگر در طراحی که نشان دهنده لوکس بودن این خودرو باشد و زمانی که طراحان برای طراحی آن سپری کرده‌اند. 

لکسوس ال ایکس 600

بعد از بررسی ظاهر این خودرو، نوبت به کابین میرسد، این بخش دقیقا همان جایی است که شما را غافلگیر میکند چرا که شامل تغییرات جذابی میشود. استفاده از صفحه نمایش دوگانه در وسط، که صفحه نمایش 13 اینچ در بالا اطلاعاتی مربوط به Road map (مسیریابی) سیستم صوتی و وضعیت آفرودی خودرو را نمایش می‌دهد و صفحه نمایشی در پایین با سایز 7 اینچ، امکان نمایش تصاویر دوربین‌ها و تنظیم سیستم تهویه، را برای راننده فراهم میکند. استفاده از متریال ساخت با کیفیت بالا زیبایی کابین را دو چندان کرده است.

در بخش عقب کابین نیز تمام امکانات یک شاسی لوکس را فراهم آورده است که دارای چهار صندلی مستقل با قابلیت تغییر زاویه تا 48 درجه را دارد، راحتی بسیاری را در کابین، برای سرنشینان فراهم می‌آورد. از امکانات دیگر میتوان به سیستم سرگرمی با دو صفحه نمایش مجزا و چراغ مطالعه و گرم‌کن و سردکن صندلی و... اشاره کرد.

کابین لکسوس lx600

اطلاعات فنی لکسوس LX

مهم‌ترین بخش فنی خودرو میباشد که تغییراتی نیز دارد، از جمله این تغییرات میتوان به حذف پیشرانه 5.7 لیتری V8 اشاره کرد که حالا جایگزین آن یک موتور 3.5 لیتری V6  تویین توربوشارژ اشاره کرد که توان تولید نهایت قدرت 409 اسب بخار و گشتاور 651 نیوتن متر را دارد.

شتاب لکسوس LX 600 6.8 ثانیه میباشد، که با توجه به موتوری که روی این خودرو قرار دارد سرعت قابل قبولی میباشد، حداکثر سرعت نیز تا 209 کیلومتر بر ساعت میرسد و مصرف سوختی معادل 12 لیتر در هر صد کیلومتر دارد و ظرفیت باک نیز تا 93 لیتر میباشد. رینگ‌های آلومینیومی 22 اینچی که برای چرخ‌ها استفاده شده است زیبایی و مقاوت زیادی دارند.

لکسوس  LX 600 شامل امکانات دیگری نظیر؛ کروز کنترل هوشمند، سنسور عقب، جلو و باران، رادار نقطه کور، اتولایت، وای فای، شارژر بی‌سیم، 12 کیسه هوا، دوربین 360 درجه، استارت بدون کلید یا از راه دور، سانروف، پانوراما، کول باکس، تهویه اتوماتیک، تریم داخلی چرم، تنظیم حالت رانندگی و... دارا می‌باشد.

lexus lx 600

دیدگاه ها (0)

محصول به لیست علاقه مندی اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد

با استفاده از تنظیمات کوکی میتوانید تجربه کاربری بهتری در سایت ما داشته باشید