خودروهای جدیدی که در سال 2023 وارد بازار میشوند.

  

امروز بخش دوم از معرفی خودروهای جدید 2023 در سایت کارخونه منتشر شد، اگر خاطرتان باشد در بخش اول این لیست (از اینجا بررسی کنید)، به خودروهای مختلفی پرداختیم که از کمپانی‌هایی مانند مرسدس بنز، بی ام و، هیوندای، پورشه و... در آن حضور داشتند، امروز هم بعضی از این کمپانی‌ها همچنان در لیست ما قرار دارند.

این کمپانی‌ها مانند هر ساله در نمایشگاه بین المللی خودروی نیویورک حضور داشته‌اند ، نمایشگاه بین المللی نیویورک هر ساله در اواخر ماه مارس میلادی برگزار می‌شود این رویداد از سال 1900 میلادی به صورت سالانه تا کنون برگزار شده است.

 

در ادامه با "تیم کارخونه" همراه باشید تا با هم نگاهی کنیم به بخش دوم بهترین خودروهای سال 2023

معرفی خودروهای جدید 2023

 

خودروهایی که در ژانویه 2023 عرضه می‌شوند.

 

Alfa Romeo Tonale PHEV

Alfa Romeo Tonale خودرو 2023

در ابتدای لیست، آلفارومئو توناله Tonale جنجالی حضور دارد که در ابتدا قرار بود با دو پیشرانه در آمریکا عرضه شود اما تنها با موتور تنظیمات هیبریدی پلاگین عرضه خواهد شد. در حال حاضر پیشرانه آن از یک موتور 1.3 لیتری توربوشارژ بنزینی با قدرت 177 اسب بخار و یک موتور الکتریکی 121 اسب بخاری در عقب تشکیل شده است. قدرت آن توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک مدیریت می‌شود و انرژی توسط یک باتری 15.5 کیلووات ساعتی تامین می‌شود.

  

Audi TT RS Iconic Edition

Audi TT RS Iconic Edition

 TT RS Iconic Edition آخرین نسخه از نسل سوم رودستر آئودی است. خروجی آن مشابه TT RS استاندارد با 395 اسب بخار و گشتاور 466 نیوتن‌متر است، اما پکیج آیرودینامیک را به صورت استاندارد، اسپویلر عقب بزرگ و ویژگی های طراحی خاص تعبیه می کند.  TT RS با بهره‌گیری از موتور خطی و داشتن 394 اسب بخار قدرت و گشتاور 478 نیوتن‌متر، احتمال میرود که سرعت 0 تا 100 را زیر 3 ثانیه پر کند. این برای دوست‌ داران audi خیلی خوب خواهد بود.

  

Lexus RX 

Lexus RX خودرو

لکسوس RX با ورود به نسل چهارم خود، با استفاده از قدرت هیبریدی پلاگین برای اولین بار، یک طراحی مجدد کامل به دست می‌آورد همچنان که مدل رانندگی نرم خود را حفظ می‌کند. SUV یک مدل مهم برای لکسوس است. طراحی جدید لکسوس در این نسخه بیشتر به چشم میخورد، با جلو پنجره‌ای عریض‌تر و چراغ‌های L مانند لکسوس وجود دارد و استحکام بدنه بهبود یافته است. این خودرو پرفروش‌ترین خودروی این شرکت است. این خودرو قرار است با چهار پیشرانه مختلف عرضه شود که از یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر توربو شارژ با قدرت 275 اسب بخار بهره میبرد عرضه شود. بعدتر در مطلبی جداگانه به بررسی دقیق Lexus RX میپردازیم.

  

Mazda CX-5 

Mazda CX-5 ماشین جدید 2023

تا حد زیادی مزدا CX-5 نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و با همان ظاهر قبلی وارد بازار میشود.اما نسخه توربو شارژ 256 اسب بخاری ارتقا یافته، سرعت آن بهتر و با هندلنیگ اسپرت آن مطابقت دارد. نسخه دیگر هم با موتور چهار سیلندر قدرت 187 اسب بخار روانه بازار میشود و فناوری هیبریدی ملایم را در تمام انواع بنزینی خود به دست می‌آورد و خروجی CO2 را حدود 9 گرم در کیلومتر کاهش می‌دهد. این شاسی بلند همچنین برای اولین بار به اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو مجهز می‌شود و تریم جدیدی را به‌صورت خطی با بقیه مدل‌های مزدا دریافت می‌کند.

 

Mercedes-Benz EQS SUV

مرسدس بنز 2023 Mercedes-Benz EQS SUV

همانطور که از نامش پیداست مرسدس بنز  EQS SUV یک خودروی تمام الکتریکی است و پرچمدار جدید لوکس الکتریکی مرسدس است که آئودی Q8 E-tronوBMW iX را به چالش خواهد کشید. این خودرو بر اساس پلتفرم مشابه EQS سالون، طیفی از سطوح قدرت را همراه با سیستم چهار چرخ محرک ارائه می‌کند که نسخه‌ای با قدرت 536 اسب بخار و گشتاور 853 نیوتن‌متر دارد. این SUV دارای حالت رانندگی خارج از جاده است که سیستم تعلیق را بالا می‌برد و رفتار پیشرانه را تغییر می‌دهد. شتاب 0 تا 100 آن نیز 4.2  ثانیه زمان میبرد.

 

Peugeot e-208

Peugeot e-208 تصویر خودرو 2023

نسخه الکتریکی سوپرمینی پرطرفدار 208 پژو در سال 2023 افزایش برد قابل توجهی خواهد داشت. این پیشرانه از مدل جدید و بزرگتر e-308 با باتری بزرگتر 51 کیلووات ساعتی بهره می برد که با یک بار شارژ تا 399 کیلومتر را طی می‌کند. قدرت آن نیز به 156 اسب بخار افزایش یافت، با شتاب 0 – 100 کمتر از 8.0 ثانیه.

  

Porsche 911 Dakar 

Porsche 911 Dakar عکس ماشین 2023

یکی از چیزهایی که خط تولید 911 نداشته است، شاید چیزی است که ما هرگز فکر نمی‌کردیم آن را بخواهیم: یک آفرود. پورشه در جشن موفقیت‌های رالی در دهه 1980، طراحی سختی در خارج از جاده و عملکرد تخریب‌کننده تپه‌های شنی به 911 داده است. این خودرو دارای چهار چرخ متحرک و 473 اسب بخار قدرت 3.0 لیتری تخت شش سیلندر توئین توربو با گشتاور 567 نیوتن‌متر است که با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک همکاری می کند. در ادامه شاهد تغییرات بزرگی هستیم، از جمله سیستم تعلیق خودکار که تا 2 اینچ افزایش یافته و دارای یک سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع، که میتواند تا 1.2 اینچ فاصله بیشتری از سطح زمین به آن بدهد. پورشه ادعا می کند که هنوز در جاده ها نیز به همان اندازه خوب است.

 

Toyota Corolla

Toyota Corolla عکس ماشین 2023

بالاخره یک آپدیت برای کرولا ارائه شد که از زمان عرضه تقریبا چهار سال پیش تاکنون بدون تغییر باقی مانده است. بهره‌وری سوخت چشمگیر و ویژگی‌های ایمنی استاندارد فراوانی را در این نسخه به طور کلی ارائه میکند. در حالی که ممکن است حتی تفاوت ظریفی با خودروی فعلی نداشته باشد، پیشرانه های بنزینی-الکتریکی اصلاح شده و همچنین الگوی جلوپنجره جدید و طراحی چرخ های جدید را شامل می‌شود. کرولا از یک 4 سیلندر 2.0 لیتری 169 اسب بخاری بهره می‌برد که نیرو را از طریق یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته به چرخ های جلو می فرستد. شتاب 0 تا 100  آن نیز به 8.3 ثانیه می‌رسد.

  

Vauxhall Astra GSe

Vauxhall Astra GSe عکس ماشین 2023

 Astra GSe نشان‌دهنده زیرمجموعه عملکرد الکتریکی جدید Vauxhall است. پلاگین هیبریدی قدرتمندی نسبت به سری معمولی آسترا دارد، هندلینگ بهبود یافته، شاسی پایین‌تر و موتور قدرتمندتر شده است. با بهره‌گیری از همان موتور 1.6 لیتری توربو شارژ چهار سیلند بنزینی و باتری 12.4 کیلووات ساعتی و سیستم موتور الکتریکی، با این حال، کل خروجی سیستم تا 222 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن متر افزایش یافته است.

 

Vauxhall Grandland GSe  عکس ماشین 2023

گرندلند دومین خودرویی خواهد بود که نسخه GSe دریافت می کند زیرا واکسهال به نظر می رسد جانشین برند پرفورمنس GSi شود. این SUV با قدرت 295 اسب بخار از یک موتور 1.6 لیتری چهار و دو موتور الکتریکی توربوشارژ، رقیب فورد کوگا PHEV خواهد بود. این خودرو می‌تواند سرعت 0-62 مایل در ساعت را در 6.1 ثانیه به پایان برساند، با آمار اقتصادی WLTP 217.3 مایل در هر کیلوگرم و انتشار CO2 کمتر از 29 گرم در کیلومتر.

 

خودروهایی که در آپریل 2023 عرضه می‌شوند.

 

BMW XM

BMW XM عکس

طراحی خاص و با ظرافت که حس قدرت را در شما تداعی میکند، جلو پنجره‌های بزرگ در جلو با چراغ هایی که در این طراحی به دو بخش تقسیم شده‌اند، مانند چراغ‌های جدید X7. یک خط برجسته در کنار خودرو امتداد پیدا می‌کند و در درهای عقب حالت پیچ‌خوردگی به خود میگیرد و بالا می‌آید، این‌ها همه بخشی از زیبایی‌های BMW XM میباشد، که طرح خود را از کانسپت XM 2021 الهام گرفته است .XM دومین مدل سفارشی در مجموعه در حال گسترش سری M است. این SUV غول پیکر با قدرت 644 اسب بخار از یک موتور 4.4 لیتری V8  استفاده می‌کند و تنها در 4.1 ثانیه به سرعت 0 تا 100 کیلومتر در ساعت می رسد. این موارد باعث میشود که لامبورگینی Urus به رقابتی سخت با بی ام و XM وارد شود.

  

Dacia Jogger Hybrid

Dacia Jogger Hybrid عکس جدید ماشین

داچیا جدیدترین شرکتی خواهد بود که با ورود Jogger Hybrid به دنیای برقی که به سرعت در حال گسترش است پایبند خواهد بود.Jogger دارای سه سیستم چند رسانه‌ای مختلف میباشد، اول از همه Media Control است که حول یک برنامه گوشی هوشمند است و محتوای برنامه را بروی صفحه‌ که روی داشبورد نصب است با ظاهری ساده به راننده نمایش می‌دهد. بعد سیستم Media Display است که یک صفحه نمایش 8 اینچی دارد و همچنین قابلیت Android Auto و Apple CarPlay را داراست.

  

Skoda Enyaq iV vRS

عکس Skoda Enyaq iV vRS 2023

پاسخ اشکودا به فولکس واگن ID 4 GTX امسال به نمایشگاه‌های بریتانیا می‌رسد و به مدل پرچم‌دار این شرکت چک تبدیل می‌شود. این شاسی‌بلند الکتریکی نسبت به برادر کوپه‌اش کاربردی‌تر است و تا 585 لیتر فضای صندوق بار دارد. مانند کوپه، پیش بند جلو مشکی براق، آینه‌های درب، قاب پنجره‌ها و دیفیوزر عقب به دست می‌آید. دارای یک باتری 82 کیلووات ساعتی که از طریق یک موتور الکتریکی 295 اسب بخار قدرت را به هر چهار چرخ ارسال می‌کند.

 

خودروهایی که در مِی 2023 عرضه می‌شوند.

 

Alpine A110 R 

عکس Alpine A110 R 2023

نسخه سفت‌تر و سبک‌تر کوپه اسپرت فوق‌العاده آلپاین، A110 R سال آینده به‌عنوان متمرکزترین A110 روی پیست، وارد بازار خواهد شد. وزن آن فقط 1082 کیلوگرم است (34 کیلوگرم صرفه جویی) که از یک کاپوت فیبر کربنی، با دریچه‌هایی که کارایی آیرودینامیک را بهبود می‌بخشد باز طراحی شده است و به لطف ویژگی‌هایی مانند اسپویلر یقه قو، دیفیوزر جدید عقب، رکاب‌های جانبی تغییر شکل یافته و زیرانداز صاف، تقویت پویا را دریافت می‌کند. این خودرو با قیمتی بیش از 70 هزار پوند در صدر طیف مدل‌های A110 قرار خواهد گرفت.

  

BMW M2

عکس BMW M2 2023

اگر چه M2 2023 با BMW سری 2 مشترک است، اما عملکرد فوق‌العاده آن را به دست می‌آورد. علاوه بر ظاهر مسابقه‌ای و شاسی تنظیم شده‌ای که دارد، بلکه پیشرانه توربو شارژ خطی آن نیز 453 اسب بخار قدرت دارد که تنها 20 اسب بخار کمتر از خروجی موتور استاندارد M3 است. مانند M2 قبلی، مدل جدید از دیفرانسیل عقب استفاده می‌کند و با یک جعبه دنده شش سرعته دستی استاندارد عرضه می‌شود، بنابراین امیدواریم که رفتار رانندگی لذت بخش قبلی خود را نیز حفظ کند.

نسل جدید M2 از فناوری بیشتری نسبت به قبلی برخوردار است، از جمله جدیدترین رابط سرگرمی iDrive 8 BMW و داشبورد دیجیتالی همراه. M2 2023 از یک موتور 3.0 لیتری شش سیلندر خطی دو توربوشارژ بی‌ام‌و S58 بهره می‌برد که 453 اسب بخار قدرت و 548 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

  

BMW 7 Series PHEV

عکس BMW 7 Series PHEV 2023

سری 7 هیبریدی پلاگین جدید BMW حدود 50 مایل برد فقط الکتریکی و حداکثر 563 اسب بخار قدرت را در قالب M760e ارائه می‌دهد. این خودرو از موتور 3.9 لیتری شش سیلندر خطی بنزینی بی‌ام‌و استفاده می‌کند که با موتور الکتریکی نصب شده روی گیربکس ترکیب شده است. مانند همتایان بنزینی و الکتریکی خود، نیرو را به هر دو محور می فرستد.

  

Honda E:NY1

عکس Honda E NY1

یک SUV کوچک الکتریکی به اندازه هوندا جاز، E:NY1 مرکز خط تولید آینده هوندا را تشکیل خواهد داد که در اواسط سال وارد بازار می‌شود.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد این خودرو در دست نیست، اما هوندا تایید کرده است که از یک پلتفرم سفارشی استفاده خواهد کرد که احتمالاً در آینده برای تعداد زیادی از مدل‌های جدید استفاده خواهد شد.

  

Noble M500

عکس Noble M500

جایگزینی 550 اسب بخاری برای M600 که در سال 2009 به فروش رسید، دارای جعبه دنده دستی متصل به نیروگاه 3.5 لیتری فورد V6 با بیش از 810 نیوتن متر در اختیار خواهد بود. اکنون انتظار می‌رود که بیشتر شبیه پورشه 911 توربو و شورولت کوروت باشد، آزمایش این خودرو از ابتدای سال گذشته آغاز شد.

  

Volvo C40 and XC40 Recharge Twin

عکس Volvo C40 and XC40 Recharge Twin

افزایش برد شاسی بلندهای الکتریکی ولوو وجود دارد و XC40 Recharge و C40 یک باتری بزرگتر 82 کیلووات ساعتی دریافت می‌کنند. این باعث می‌شود حدود 32 کیلومتر برد اضافی به مدل‌های تک موتوری و 64 کیلومتر به مدل‌های Recharge Twin اضافه شود. این به‌روزرسانی همچنین شامل نرخ شارژ سریع‌تر Recharge Twin تا 200 کیلو وات است که زمان شارژ 10 تا 80 درصدی را 10 دقیقه کاهش داده و از 37 دقیقه  به 27 دقیقه رسانده است. زمان پر کردن سرعت 0 تا 100 کیلومتر آن نیز 4.7 ثانیه طول میکشد.

 

خودروهایی که در جون 2023 عرضه می‌شوند.

  

Aston Martin DB11 

عکس Aston Martin DB11

به‌روزرسانی‌های بزرگی برای خودروهای اسپرت موتور جلو استون در راه است.  DB11 اولین بار است و پس از آن DBS و Vantage در سال 2024 عرضه می‌شوند. این اصلاحات، بازنگری گسترده شاسی، پیشرفت های پیشرانه و – در نهایت – صفحه نمایش لمسی را به همراه خواهد داشت. قدرت موتور 630 اسب بخار آن باعث می‌شود که انتظارها از این خودرو بالاتر رود.

  

BMW M3 CSL 

عکس BMW M3 CSL  2023

ما M4 CSL 542 اسب بخاری را خیلی دوست داریم، بنابراین یک برداشت مشابه از M3 کاربردی تر، چشم انداز فریبنده‌ای است.

 

Honda ZR-V 

عکس Honda ZR-V  2023

هوندا ZR-V در سال 2023 در بریتانیا عرضه خواهد شد و یک موتور هیبریدی با 181 اسب بخار قدرت و 313 نیوتن متر ارائه می دهد. این هوندا جای هوندا CR-V را در خط تولید اروپایی این شرکت خواهد گرفت و با خودروهایی مانند تویوتا هایلندر رقابت خواهد کرد و البته با اشکودا کودیاک. هنوز قیمت آن مشخص نشده است، اما انتظار می رود حدود 30000 پوند باشد.

  

Lamborghini Aventador successor

عکس Lamborghini Aventador successor 2023

ابرخودروی با ظاهر دراماتیک لامبورگینی همچنان بخش اعظم قدرت خود را از یک موتور V12 بسیار قوی و با ظرفیت بالا می گیرد – اما با یک عنصر هیبریدی جدید که به گفته روسا، آن را به طور قابل توجهی قدرتمندتر از مدل امروزی خواهد کرد.

 

 ممنون که تا اینجا با ما همراه بود، امیدواریم که محتوای امروز مورد پسندتون واقع شده باشه. نظرات خود را از بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و ماشین مورد علاقه‌تون رو معرفی کنید.

دیدگاه ها (0)

محصول به لیست علاقه مندی اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد

با استفاده از تنظیمات کوکی میتوانید تجربه کاربری بهتری در سایت ما داشته باشید