خودروهای جدیدی که در سال 2023 وارد بازار میشوند.

اگر از علاقه‌مندان به حوزه خودرو باشید، مطمئنا از موضوع خبری امروز ما خوشتان خواهد آمد در ادامه با ما همراه باشید تا به شما خودروهایی که قرار است در سال 2023 وارد بازار جهانی شوند را معرفی کنیم.

هر ساله در بازار خودرو شاهد رقابت سختی بین کمپانی‌های بزرگ خودرو سازی هستیم، و این رقابت باعث شده است که همیشه بهترینِ خود را عرضه کنند تا بتوانند در صدر لیست فروش و خبرها قرار بگیرند. امسال هم مانند هر بار شاهد چنین رقابتی هستیم.

نکته قابل توجهی که حتما شما هم متوجه آن خواهید شد این است که، امسال کمپانی های خودروسازی بیشتر تمرکز خود را روی تولید خودروها برقی گذاشته‌اند، از جمله شرکت خودروسازی BMW، honda، mercedes benz که برای مثال شرکت خودروسازی BMW نسخه جدیدی از سری 7 خود را روانه بازار کرده است.

پس اگر به دنبال یک خودروی جدید هستید، ما بهترین مدل‌ها را در این لیست آورده‌ایم، از سوپر اسپورت‌ها، خودروهای الکتریکی و هیبریدی تا هاچ‌بک‌ها.

در ادامه با "تیم کارخونه" همراه باشید تا با هم نگاهی بی‌اندازیم به بهترین خودروهای سال 2023

   

خودروهایی که در ژانویه 2023 عرضه می‌شوند

 

BMW 7-Series

Bmw 7-Series 2023

اینبار اما کمپانی BMW باز هم خوش درخشیده و در اوج لوکس بودن، کابینی بزرگ، جادار و مجلل‌تر از همیشه برای سری 7 محصولات خود ساخته است که حس فوق العاده‌ای به سرنشینان میدهد. همچنین فهرست همه کاره‌ای از پیشرانه‌ها را ارائه می‌دهد که شامل بنزین، دیزل و پلاگین هیبریدی با قدرت 563 اسب بخار و 796.5 نیوتن متر (نیوتن متر یا نیوتن-متر، یکای اندازه‌گیری گشتاور در سامانه استاندارد بین‌المللی یکاها است.) که از قوی‌ترین مشخصات سری 7 این شاهکار مهندسی کمپانی bmw است. مدل‌های پلاگین هیبرید (PHEV) همچنین از برد مفید فقط برقی تا 91.7 کیلومتر بهره می‌برد. طراحی خاص و لوکس bmw شما را به یک راننده حرفه‌ای تبدیل میکند و تجربه ای متفاوت از رانندگی را خواهید داشت.

 

    

BMW I7

bmw i7

بعد از گذشت چند سال که خودروهای الکتریکی توسط ایلان ماسک و همتایانش به بازار جهانی عرضه شد و انقلابی در عرصه خودروسازی به راه انداخت، این تب‌و‌تاب کم‌کم برای دیگر خودروسازها نیز ایجاد شد، چرا که هم نمیخواستند از بازار رقابتی جا بمانند و هم اینکه به سلامت زمین و انرژی پاک اهمیت میدادند، اما اینبار هم کمپانی bmw یکی دیگر از آخرین محصولات خود را در به صورت الکتریکی طراحی کرده و روانه بازار میکند.

نسخه الکتریکی سری 7، bmw i7 است که از دو موتور پر قدرت تا 536 اسب بخار و گشتاوری معادل 741 نیوتن متر بهره می‌برد، که 0 تا 100 آن تنها 4.7 ثانیه طول میکشد و حداکثر سرعت آن 240 کیلومتر در ساعت میباشد. چیزی که قابل توجه است، این که موضوع باشد که با هر بار شارژ مسافتی تقریبا برابر با 624 کیلومتر را طی میکند، اما bmw به همین‌ها محدود نمیشود: یک نسخه پرطرفدار i7 M70 xDrive60  در نیمه همین سال با تقریباً 600 اسب‌بخار قدرت به خط تولید می‌پیوندد.

 

Bmw M3 Touring

Bmw M3 Touring

سرعت همیشه حرف اول را میزند بخصوص زمانی که انرژی کمتری نیز مصرف کند، اگر می‌خواهید همیشه در سریع‌ترین زمان به مقصد برسید، M3 Touring باید در صدر فهرست نهایی شما باشد. این خودروی پرفورمنس با موتور 6 سیلندر مستقیم 3.0 لیتری توربو شارژر BMW M’s S58، 503 اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل 646 نیوتن متر دارد، اما شتاب 0 تا 100 آن نیز بسیار کم است و در 3.6 ثانیه شما را مانند گلوله‌ای به جلو پرتاب میکند، شاید در ظاهر اینگونه نشان ندهد اما خودرویی چابُک و در عین حال سر به زیر است. یک فضای داخلی پر از فناوری، یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 14.9 اینچی با آخرین سیستم عامل نسل هشتم iDrive BMW و یک کلاستر گیج دیجیتال 12.3 اینچی جفت می‌شود.

 

BMW Z4

BMW Z4 2023

همیشه در پس پرده خبرهایی هست اما در پشت این خودروی اسپورت کلاسیک، قدرت خالص موتورهای BMW TwinPower Turbo نفهته است، کافیست کمی پایِتان را روی پدال فشار دهید تا متوجه این موضوع شوید. یک 4 سیلندر خطی در Z4 sDrive30i که حداکثر 255 اسب بخار قدرت دارد و یک 6 سیلندر خطی در Z4 M40i که حداکثر 382 اسب بخار قدرت دارد. دارا بودن گیربکس اتوماتیک 8 سرعته اسپرت نیز، یکی دیگر از مواردی است که به قدرت این ماشین افزوده است تا رانندگی هیجان انگیزی داشته باشید.

 

Honda Civic Type R

Honda Civic Type R 2023

نسل ششم هوندا در حال شکل‌گیری است. این مطمئناً قوی‌ترین تایپ R است که تا به حال ساخته شده است، چرا که علاوه بر تغییرات ظاهری که نسبت به طراحی نسل قبل خود دارد، با قدرت 315 اسب‌بخار و گشتاور 418 نیوتن متر از نسخه تکامل‌یافته توربوشارژ 2.0 لیتری که در خودروی قبلی دیده می‌شد و توسط یک گیربکس 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو  بری افزایش قدرت Type R مدیریت می‌شود. یک توربوشارژر اصلاح شده نیز بخشی از این بسته است، همراه با ترمزهای ارتقا یافته و خنک کننده، جالب است بدانید که نشریه Car and Driver نام Civic Type R (CTR) را جزو 10 خودروی برتر سال 2023 قرار داده است.

 

Honda CR-V

Honda CR-V 2023

شرکت خودرو سازی هوندا اما امسال به کم قانع نبوده است، تا رقابتی‌تر در بازار شرکت کند، کراس اوور جدید هوندا CR-V که تابستان گذشته در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی و رونمایی شد، ظاهری جدیدتر و عملکرد بهتری را از خود به نمایش میگذارد، این به این دلیل است که، یک موتور قدرتمند هیبریدی را داراست. این خودرو یک واحد بنزینی 2.0 لیتری چهار سیلندر را با موتور الکتریکی جفت می‌کند که 204 اسب بخار قدرت دارد. همچنین با صندوق بار بزرگ‌تر با حجم بیش از 1000 لیتر، و طراحی فضای داخلی زیبا و راحت‌تر برای سرنشینان از نظر کاربردی نیز تقویت شده است.

 

Jaguar F-Type 75

Jaguar F-Type 75 2023

احتمالا این خبر برای طرفداران Jaguar خوشایند نباشد، اما با کمالِ تاسف باید بگوییم که Jaguar F-Type 75 آخرین جگوار F-Type خواهد بود، با این حال پیام خداحافظی زیبایی خواهد بود زمانی که بفهمید انتخابی از دو موتور V8 سوپرشارژ را در کنار یک چهار سیلندر سطح پایه با خروجی های 300 اسب بخار تا 575 اسب بخار عرضه می‌کند و این آخرین V8  جگوار خواهد بود و تا سال 2025 نسخه تمام الکتریکی را رونمایی خواهد کرد. کمپانی جگوار یک قبل از سال نو میلادی، این خبر را اعلام کرد که این نسخه آخرین خودروی پرچمدار فعلی‌است و در حال آماده سازی نسخه‌ای برای بزرگداشت 75 سال خودروهای پرفورمنس جگوار است.

  

Lmaborghini Urus S

lamborghini - 2023

Urus مفهومی رویایی را از طریق تحقق یک خودروی کاربردی سوپر اسپرت که از DNA خالص لامبورگینی به وجود آمده است، مجسم می کند. این تعریفی است که کمپانی خودروسازی لامبورگینی از این خودروی سوپر اسپرت دارد.

نوبت پرطرفدارترین مدل لامبورگینی، شاسی‌بلند Urus میرسد که با مشخصات جدید برای سال 2023 با قدرت و گشتاور بیشتر و همچنین طراحی بیرونی به‌روز شده روانه بازار میشود. موتور 4.0 لیتری توربوشارژ دوقلو V8 آن اکنون 656 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که شتاب 0 تا 100 آنرا در 3.5 ثانیه و حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت می‌رساند. همراه با سیستم تعلیق اسپرت که چهار حالت رانندگی در جاده (On-Road) و بعلاوه سه حالت رانندگی در خارج از جاده (Off-Road).

  

Lamborghini Urus Performante

lamborghini Urus performante

در حالی که S محدوده را باز می کند، Urus Performante یک نسخه سبک‌تر و ارتقا یافته از لامبوی مدرن است که دینامیک رانندگی بهبود یافته و سطح کشش کاهش یافته است. این خودرو به لطف تزئینات و کاپوت جدید فیبر کربنی خود 47 کیلوگرم از خودروی استاندارد کم می‌کند، در حالی که قدرت و گشتاور به 656 اسب بخار و 845 نیوتن متر افزایش می یابد و به حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت میرسد که بخشی از این قدرت را نیز مدیون فناوری تایرهای مدرن میباشد، که در هر دو مدل Urus Performante , Urus S از آن بهره برده است.

   

Mercedes-Benz A-class and Mercedes Benz B-Class

Mercedes-Benz A-class 2023

هاچ‌بک خانواده مرسدس بنز موتورهای هیبریدی ملایم و تغییرات ظاهری ملایم‌تر، به علاوه نرم افزار به روز شده را ارائه میدهد. واضح‌ترین تغییرات شامل چراغ‌های جلوی جدید است، طراحی یک کابین مدرن و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، خطوط تمیز و موضع تهاجمی مواردی است که این خودرو را خاص میکند. مانند سابق، کلاس A به تولید با دو سبک بدنه ادامه خواهد داد. علاوه بر اینها، موتور توربو، هفت سرعته، همراه با سه گزینه تعلیق و چهار حالت رانندگی، بهره گیری از یک موتور با قدرت 188 اسب بخار و گشتاور 298 نیوتون بر متر.

 

خودروهایی که در فوریه 2023 عرضه می‌شوند.

 

Alfa Romeo Giulia and Alfa Rome Stevlio

Alfa Romeo Giulia  2023

مجموعه‌ای از طراحی زیبا، سالن جولیا و SUV استلویو را با جلو پنجره جدید، آیرودینامیک بهبود یافته و چراغ‌های جلو ارتقا یافته LED که شبیه به چراغ‌های کلاسیک SZ هستند، تبدیل به خودرویی خاص میکند. با پیشران 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو شارژ 280 اسب بخار و شتاب صفر تا صد 5.7 ثانیه‌ای. به همراه یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید 12.3 اینچی نیز بخشی از این بسته است.

هر دو مدل اکنون تنها با دو سطح مشخصات به فروش می‌رسند، علاوه بر آن یک نسخه که دارای ظاهر سفارشی، سیستم تعلیق فعال و رنگ منحصر به فرد است، به فروش می‌رسد. در نگاه اول نسبت به سایر هم‌رده‌های خود قیمت بالایی داشته باشد اما تمام امکانات استاندارد برای رانندگی را داراست.

 

BYD Atto 3

BYD Atto 3 2023

آتو 3 اولین خودروی بی وای دی خواهد بود که پس از کراس اوور برقی e6 برای مدتی در بریتانیا فروخته می‌شود. طراحی این خودرو بر پایه طراحی Dragon Face 3.0 این کمپانی است که استایل جذابی نیز دارد. این کراس اوور الکتریکی که با هر بار شارژ مسافتی معادل 306 کیلومتر می‌پیماید و شتاب 0 تا 100 آن 7.3 ثانیه است و انرژی آن از باتری 60.5 کیلووات ساعتی تامین می‌شود که در هر بار شارژ مسافت تقریبی 521 کیلومتر را می‌پیماید.

Atto 3 دارای فناوری باتری قابل توجهی است. باتری تیغه‌ای لیتیوم-یون فسفات آن حاوی صفر کبالت است و ادعا می‌شود که نسبت به یک واحد لیتیوم-یون معمولی 50 درصد چگالی انرژی بیشتری دارد.

  

Ferrari SP3 Daytona

Ferrari SP3 Daytona

این مورد در لیست ما، با تمامی خودروهای معرفی شده تفاوت دارد، به جرئت میتوان گفت که حضور Ferrari SP3  خود به تنهایی به تمام صحبت‌ها پایان میدهد.آخرین ورودی به سری مدل‌های فوق انحصاری Icona فراری، SP3 Daytona تنها به 599 دستگاه محدود شده است. قدرت این مدل فراری از یک موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی که 829 اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل694 نیوتن متردارد، تامین می شود.

Ferrari SP3 Daytona یکی از آخرین مدل‌های غیر برقی است که این شرکت تا به حال تولید می کند و زمان 2.9 ثانیه از سرعت 0 تا 100 را شیرین‌تر می‌کند.SP3 همچنین یک اثر مدرن از هنر خودرویی است که دارای صفحات و ورودی‌های متعددی است که در بدنه لغزنده آن حک شده است که آیرودینامیک و خنک‌کننده پیشرانه را بهینه می‌کند. این خودروی خاص تجربه‌ای متفاوت از رانندگی را برای راننده فراهم میکند و به شما حس پرواز میدهد.

  

Hyundai Loniq 6

Hyundai Loniq 6

رقابتی جذاب بین تسلا و هیوندای، Ioniq 6  پاسخی به تسلا مدل 3 است. این خودرو تقریباً از همان معماری Ioniq 5 بزرگتر استفاده می‌کند و می‌توانید باتری 53 کیلووات ساعتی یا 77.4 کیلووات ساعتی را برای مسافت 610 کیلومتر با یک بار شارژ انتخاب کنید. طراحی ظاهری جذاب‌تر، یک خودروی چابک را در ذهن شما تداعی میکند و کابین آن نیز نسبت به تسلا مدل 3 به نسبت پیشرفته‌تر است. خریداران می‌توانند یک موتور 226 اسب بخاری در عقب یا یک موتور دوگانه با قدرت 329 اسب‌بخار و چهار چرخ متحرک را انتخاب کنند. اولین نسخه نوامبر گذشته با قیمت 44هزار دلار عرضه شد و اولین تحویل برای مارس امسال تعیین شده است.

  

Citroen e-C4 X

Citroen e-C4 X

سیتروئن ë-C4 X به سادگی نسخه فست بک C4 الکتریکی نیست. با افزایش طول هاچ‌بک به 4200 میلی‌متر (افزایش 240 میلی‌متری نسبت به برادر خود)، ë-C4 X  مقدار مفیدی از فضای پای عقب اضافی و صندلی‌های راحت و یک صندوق عقب بزرگ‌تر با فضای 510 لیتر به دست می‌آورد، بنابراین این گزینه برای خانواده‌ها و شرکت‌ها قابل توجه است. طولانی ترین خودروی ساخته شده بر روی پلت فرم CMP Stellantis به لطف باتری 50 کیلووات ساعتی و شکل بدنه لغزنده، 360 کیلومتر را طی خواهد کرد.

  

Kia Soul EV Urban 

Kia Soul EV Urban

فکر می‌کنید بروزرسانی یک خودروی الکتریکی می‌تواند برد بیشتری را به همراه داشته باشد، اما کیا مسیر معکوس را در پیش گرفته است و یک نوع پایه از Soul EV خود را با باتری کوچک‌تر 39.2 کیلووات ساعتی و قیمت کاهش‌یافته 39.669 دلاری معرفی کرده است. برد در حدود 275 کیلومتر است و قدرت آن برای موتور الکتریکی 134 اسب بخار تامین می‌شود. این سرعت شما را از 0 تا 100 در 9.9 ثانیه و به حداکثر سرعت 156 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

  

Mercedes-AMG C63 S E Performance

Mercedes-AMG C63 S E Performance

موضوع بحث برانگیز، مرسدس تعداد سیلندرهای این ابرسالون را به نصف کاهش داده است و برای جبران آن یک تقویت الکتریکی اضافه کرده است. مجموع خروجی در حال حاضر 670 اسب بخار است به لطف موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری 469 اسب بخاری در جلو و موتور الکتریکی 201 اسب بخاری در محور عقب که سرعت آنرا از 0 تا 100 تنها در 3.3 ثانیه می‌رساند. و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت میباشد. با این حال، اضافه شدن موتور و باتری 6.1 کیلووات ساعتی به این معنی است که وزن آن 2111 کیلوگرم است. اما در ظاهر این اثر نیز، کمپانی مرسدس بنز، طراحی جذابی را به شما ارائه میدهد.

  

Mercedes-AMG S63

Mercedes-AMG S63

شما به قوی‌ترین کلاس S که تا کنون تولید شده است نگاه می‌کنید، با بهره‌گیری از معماری نسل هفتم مرسدس بنز S Class همراه با پیشرانه هیبریدی، به علاوه قدرتی معادل 791 اسب بخار.S63  جدید ترکیبی از یک توئین توربوشارژ دوقلو 4 لیتری V8 بنزینی با یک موتور الکتریکی ناهمزمان در محور عقب و یک باتری لیتیوم یونی 13.1 کیلووات ساعتی است. با وجود این همه قدرت و حداکثر سرعت 290 کیلو در ساعت، مرسدس ادعا می کند که رقم اقتصادی 103 کیلومتر در ساعت و برد فقط الکتریکی حدود 32 کیلومتر است.

  

Mercedes-Benz EQE SUV

Mercedes-Benz EQE SUV

رقیب BMW iX به‌عنوان نهمین مدل الکتریکی مرسدس با قیمت 80.000 دلاری وارد بازار می‌شود. مرسدس بنز EQE SUV الکتریکی در ظاهر صاف و گرد، شبیه دگیر کراس اوورهای مدرن نیست که با طراحی‌های عجیب تولید میشوند اما این نسخه طراحی آیرودینامیک‌تری دارد.

خودروهای سطح ابتدایی دارای سیستم تک موتوره و دیفرانسیل عقب با قدرت 288 اسب بخار و 561 نیوتن متر هستند، در حالی که مدل عملکردی با قدرت 677 اسب بخار AMG تنظیم شده است که می‌تواند سرعت 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را تنها در 3.5 ثانیه برساند. همه خودروها از باتری 90.6 کیلووات ساعتی استفاده شده در سالن EQE بهره می‌برند که امکان شارژ تا 170 کیلووات را فراهم می‌کند.

   

Peugeot 408

Peugeot 408

408 یک خودروی کاملاً جدید، با طرحی به سبک کوپه و انتخابی از سه پیشرانه برقی تا 222 اسب بخار طراحی شده است. این خودرو از همان پلت فرم 308 استفاده می‌کند و بلندتر و بلندتر از همتای هاچ‌بک خود قرار دارد. یک فضای جادار برای سرنشینان عقب دارد که نسبت به نسل قبل خود بهبود یاته است. دارای یک موتور 1.6 لیتری بنزینی همراه با یک موتور الکتریکی می‌باشند که توسط یک باتری 12.4 کیلووات ساعت تغذیه می‌شوند برد رسمی برقی آن نیز تا 64 کیلومتر میرسد.

  

Porsche 911 GT3 RS

Porsche 911 GT3 RS

به نقل از کمپانی پورشه، 911 GT3 RS جدیدترین نسخه سخت‌افزاری است که تاکنون با ویژگی‌های الهام‌گرفته از خودروی مسابقه‌ای 911 GT3 R ارائه شده است. یک موتور 4.0 لیتری flat-6 تنفس طبیعی که صدایی دلنشین تولید میکند، پشت سر راننده قرار دارد که 517 اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر 3.2 ثانیه دارد. همچنین دو برابر بیشتر از مدل قبلی نیروی رو به پایین تولید می کند که بخشی از آن به لطف بزرگ‌ترین بال عقبی است که تا به حال بر روی 911 جاده‌ای نصب شده است و حالت آیرودینماکی آن خودرویی تیز را نمایان میکند، قیمت آن از 171.000 دلار شروع می‌شود.

 

ممنون از شما که همراه "تیم کارخونه" بودید، امیدواریم تا به اینجای لیست حسابی هیجان‌زده شده باشید، بزودی بخش دوم از بررسی و معرفی بهترین‌ خودروهای سال 2023 را برای شما عزیزان در سایت کارخونه قرار میدهیم تا حسابی شگفت‌زده شده و آدرنالین خون‌تان بالا رود.

هنوز اول کار است...

دیدگاه ها (0)

محصول به لیست علاقه مندی اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد

با استفاده از تنظیمات کوکی میتوانید تجربه کاربری بهتری در سایت ما داشته باشید