کمپانی آلمانی bmw با معرفی سری 7 مدل 2023، قصد دارد یکی از لوکس‌ترین سدان‌های خود را وارد بازار جهانی کند تا دوباره توانایی‌های خود را نمایش دهد، این محصول از شرکت  BMW در نمایشگاه خودرو نیویورک 2022 رونمایی شد، و رئیس هیئت مدیره‌ی بی ام و، آنرا "کلاس جدید" نامید، به گفته الیور زیپسه، اوج لوکس بودن و طراحی خواهد بود. کمپانی bmw با معرفی سری هفت 7 خودروهای خود، رقابتی را با دیگر همتای خود یعنی مرسدس بنز کلاس S شروع کرده است.

در ادامه با کارخونه همراه باشید تا این شاهکار طراحی و مهندسی از شرکت BMW را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

BMW 760i سری 7

مشخصات فنی BMW سری 7

مدل پایه این سری از محصول شرکت بی ام و، 740i نام دارد، و از مدل ارتقاء یافته‌ی پیشرانه B58 سه لیتری، تویین پاور ((TwinPower توربو شارژ (Turbo Charge) 6 سیلندر خطی بهره میبرد، که بیشتر قدرت خود را به چرخ‌های عقب، (محور عقب) میفرستد، محفظه احتراق و سوپاپ های آن نیز بازطراحی شده است. از طرفی به منظور کاهش مصرف سوخت و افزایش گشتاور، این پیشرانه، سیستم نیمه هیبریدی 48 ولتی دارد. شتاب صفر تا صد BMW 740i نیز 5.4 ثانیه طول میکشد به خاطر بهره بردن از قدرت 375 اسب بخاری و گشتاور 520 نیوتن متری آن است.

مدل دیگر سری 7 محصول جدید بی ام و، 760i xDrive با دو دیفرانسیل جدید است، که مدل ارتقاء یافته پیشرانه 4.4 لیتری تویین پاور (Twin Power) توربو شارژ (Turbo Charge) هشت سیلندری V8، و سیستم هیبریدی 48 ولتی مجهز شده است که این ترکیب فوق العاده قدرتی برابر با 536 اسب بخار و 750 نیوتن متر گشتاور به این خودروی لوکس و جذاب داده است. شتاب صفر تا صد BMW 760i xDrive نیز 4.2 ثانیه طول میکشد.

بی ام و سری 7

میتوان حدس که این سری از خودروهای بی ام و، به دلیل گشتاور اضافه موتور برقی، مصرف بنزین را کاهش خواهد داد.

از آپشن‌های خانواده سری 7 میتوان به ابزار کمک راننده حرفه ای این خودرو اشاره کرد، با بکارگیری این آپشن زمانی که خودرو با سرعت 130 کیلومتر در جاده حرکت میکند، نیازی به قرار گرفتن دست راننده روی فرمان نیست، و خودرو به حرکت خود ادامه میدهد. یکی دیگه از این آپشن‌ها سیستم تعلیق بادی میباشد که به صورت هوشمند تنظیم ارتفاع و کنترل الکترونیکی کمک فنرها را بر عهده دارد. با انتخاب حالت اسپرت و با توجه به صورت وضعیت جاده، ارتفاع خودرو تا یک سانتی متر کاهش، و تا دو سانتی متر افزایش پیدا می‌کند.

از دیگر آپشن‌های سری 7 نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی و سرعت در سربالایی و سرازیری، کنترل پایداری و کشش، اتو پارک، سنسور عقب و جلو، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری، اتولایت، دکمه‌های کنترلی فرمان و گرم کن، نمایشگر هدآپ، دوربین عقب و جانبی، دوربین 360 درجه، کیسه هوا، استارت بدون کلید، پانوراما، سانروف و...

bmw 760i

طراحی و مشخصات کابین BMW سری 7

در داخل کابین طراحی منحصر به فردی را برای سری 7 شاهد خواهید بود و فضای بزرگی برای راحتی راننده و سرنشینان فراهم آورده است، قرارگیری دو عدد نمایشگر 14.9 اینچی لمسی در وسط کابین، که در داخل یک پوشش یک پارچه قرار گرفته است، و تحت کنترل iDrive 8 عمل میکند.کنترل برخی دیگر از تنظیمات این خودرو نیز از طریق نمایشگر 7 اینچی انجام خواهد شد.

در ساخت کابین BMW سری 7 مدل 2023 از متریال با کیفیت بالایی استفاده شده است، کیفیت دوخت و چرم صندلی‌ها، و استفاده از چوپ و فلز در طراحی داخلی باعث چشم نوازی این سری شده است. صندلی‌های این خودروی لوکس با آپشن‌های سردکن و گرم‌کن مجهز میباشند و علاوه بر آن، سرنشین میتواند زاویه صندلی را برای راحتی خود تا 42 درجه تغییر داده و در حالت دراز کشیدن قرار گیرد و از زیبایی سقف پانورامای ال‌ای‌دی رنگی و یا سانروف این سدان لوکس نیز لذت ببرد و براحتی میتوان از مانیتوری که در داخل کابین نصب است به این آپشن‌ها دسترسی داشت.

کابین bmw سری 7

مشخصات کلی BMW سری 7

نوع موتور: خطی بنزینی و نیمه هیبریدی، حجم موتور: 3 و 4.4 لیتر، تنفس موتور: توربو شارژ، قدرت: 375 و 523 اسب بخار، گشتاور: 519 و 750 نیوتن متر، گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، شتاب: 5.4 و 4.2 ثانیه، سرعت: 250 کیلومتر، بدنه: سدان، نوع رینگ: آلومینیومی، قطر رینگ: 20 اینچ، حجم مخزن سوخت: 72 لیتر.

کابین bmw 760i

دیدگاه ها (0)

محصول به لیست علاقه مندی اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد

با استفاده از تنظیمات کوکی میتوانید تجربه کاربری بهتری در سایت ما داشته باشید