پورشه 911 داکار 2023 سرگرم کننده با صدای بلند در شن

این 911 ظالمانه که بر اساس Carrera 4 GTS ساخته شده است، یک کالسکه تپه‌ای ربع میلیون دلاری است که در خیابان ایستاده است.

داکار مانند یک کالسکه شنی OG دارای یک موتور نصب شده در عقب، یک کف صاف و لاستیک‌های عقب پهن است که متناسب با توزیع وزن ذاتی 911 در عقب است و شناورسازی راحت در شن را فراهم می‌کند. معیارهای سبک وزن به این معنی است که وزن آن تنها 20 پوند از Carrera 4 GTS سنگینتر است، بنابراین با وجود اینکه وزن آن حدود 3550 پوند است، تأثیر بسیار کمتری نسبت به شاسی بلند معمولی شما در شن و ماسه میگذارد و یک پورشه ماکان پایه را کاهش میدهد. حدود 600 پوند.

Porsche 911 Dakar - 2

از آنجا که، این پورشه به دلیل موتور 3.0 لیتری تخت شش لیتری توئین توربوی 473 اسب بخاری خود، چندین گام به جلو برداشته است. اوج گشتاور گسترده این موتور 420 پوند فوت از 2300 تا 5000 دور در دقیقه حتی حیاتی‌تر است، هر زمان که به تاچ نگاه میکردیم موتور همیشه آن را بین 3000 تا 4000 دور چرخش میکرد.

یکی دیگر از عناصر نامتجانس در تمام این موارد، فضای داخلی است، که با وجود لمس‌های سلیقه‌ای داکار و انتخاب‌های تزئینی، هرگز فرصتی را از دست نمی‌دهد تا به شما یادآوری کند که هنوز در یک 911 هستید. فرمان با روکش میکرو جیر یک نمونه است. به جای آن فرمان چرمی گرم شونده (بدون هزینه) GT Sport را انتخاب کنید و برای صندلی‌های اسپرت با قابلیت تنظیم برقی 18 جهته را کنار بگذارید (یکی دیگر از گزینه های بدون هزینه).

Porsche 911 Dakar - 3

اگر تا به حال حدس نمی‌زدید، Carrera 4 GTS همچنین سیستم چهار چرخ متحرک خود را با مدیریت کشش Porsche و Porsche Torque Vectoring Plus اهدا می‌کند. به این موارد، داکار گزینههای GTS مانند فرمان چرخهای عقب و سیستم کنترل شاسی دینامیک پورشه از میلههای ضد لغزش فعال را اضافه میکند و ترکیب همه اینها، بهعلاوه کاروانی از بهینهسازی نرمافزاری، رالی و آفرود اضافهشده را به ارمغان میآورد.

همانطور که از نام آن پیداست، رالی بایاس گشتاور را به سمت عقب تغییر میدهد و میلههای ضد لغزش فعال و سیستمهای فرمان عقب را برای ارتقای کنترلپذیری بیش فرمانی به سبک رالی روی سطوح شل و سنگریزهای تنظیم میکند. اینها سیستمهای تطبیقی هستند، بنابراین اگر آونگ بیش از حد تاب بخورد، میتوانند اشیاء را به داخل بچرخانند. حالت آفرود تقسیم گشتاور یکنواختتری از جلو به عقب ارائه میکند و میتواند میلههای ضد رول را شل کند و دیفرانسیل عقب را قفل کند تا پیشرفت رو به جلو را در زمینهای ناهموار حفظ کند. تقسیم گشتاور پایه هر دو حالت بیشتر شبیه به دستورالعمل‌ها هستند تا قوانین واقعی، زیرا این سیستم پهنای باندی دارد تا گشتاور را از 88 درصد جلو تا 100 درصد در عقب، بسته به جایی که کشش است، منتقل کند.

Porsche 911 Dakar - 4

برای این منظور، داکار یک آس آخر در آستین خود دارد: افزایش ارتفاع سواری استاتیک، بهعلاوه یک سیستم تعلیق 1.2 اینچی بیشتر. این سیستم به صورت خودکار در حالت آفرود مستقر شده و در حالت‌های دیگر به صورت دستی قابل انتخاب است، این سیستم شکم داکار را از فاصله استاندارد 6.3 اینچی سالم (1.8 اینچ بیشتر از GTS) به 7.5 اینچ حداکثر فاصله افزایش می‌دهد. فاصله بین دو محور کوتاه 96.5 اینچی 911 این را به یک زاویه شکست قابل احترام 19.0 درجه تبدیل می‌کند که کاملاً در قلمرو کراس اوورهای شاسی بلند قرار دارد. این در تپههای شنی مفید بود، جایی که تمرکز بالا هرگز یک نگرانی نبود.

Porsche 911 Dakar - 5

سیستم بالابر از فنرهای مارپیچ استفاده می‌کند که در بالای نسخه ارتقا یافته بالابر هیدرولیک جلویی قرار دارند که در سایر 911 ها اختیاری است. مکانیزم بالابر مشابهی در عقب تعبیه شده است و مهندسان یک انباشته‌کننده و یک پمپ قوی‌تر اضافه کرده‌اند تا زمانی که سرعت خودرو از 105 مایل در ساعت تجاوز نکند، سیستم می‌تواند وضعیت بالارفته را به طور نامحدود حفظ کند. برای بهینه‌سازی بیشتر سیستم تعلیق برای کار در زمین‌های ناهموار، بدنه‌های PASM جلو و دمپر عقب بلندتر و برای سفر بیشتر نصب شده‌اند و فنرهای طولانی‌تر نسبت به همتایان خود تا حدود ۵۰ درصد نرم‌تر هستند.

2023 Porsche 911 Dakar - 9

هیچ‌کدام از اینها بدون لاستیک‌های مناسب مهم نخواهد بود، و دکمه‌های سفارشی پیرلی اسکورپیون All Terrain Plus داکار این کار را انجام می‌دهند. با چرخ های 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب، چرخ های داکار هر یک یک اینچ کوچکتر از GTS هستند. و لاستیک های 245/45ZR-19 جلو و 295/40ZR-20 نیز از بالا به پایین حدود یک اینچ بلندتر هستند و این ترکیب به رینگ‌ها یک اینچ بیشتر از دیواره جانبی محافظ می‌دهد. حجم هوای بزرگ شده در داخل اجازه می‌دهد تا فشار استاندارد کمتری داشته باشد، و این به داکار کمک می‌کند تا بهتر با سطوح با بافت خشن مقابله کند. آنها را تا 17 psi روی شن هوا دهید، همانطور که ما انجام دادیم، و آنها شناور و کشش را بدون حفاری فراهم می‌کنند.

2023 Porsche 911 Dakar - 8

در پیاده رو، تایرهای Scorpion A/T بیش از حد پر سر و صدا نیستند، و همچنین پایداری جهت خوبی و پاسخ فرمان ایمن را ارائه می‌دهند. در واقع، مهندسان پورشه آنقدر از عملکرد خود راضی بودند که از برنامه اولیه خود برای ارائه آنها به عنوان یک آپشن عقب نشینی کردند و در عوض آنها را استاندارد کردند. لاستیک‌های تابستانی در اینجا لاستیک‌های اختیاری هستند و به درستی هم همینطور است. خریدارانی که قرار است نزدیک به 225 هزار دلار خرج احتمالاً این کار را به خاطر قابلیت‌های منحصر به فرد داکار انجام می‌دهند و این کفش به آنها بهترین فرصت را می‌دهد تا از کالسکه شنی نهایی پورشه استفاده کنند.

دیدگاه ها (0)

محصول به لیست علاقه مندی اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد

با استفاده از تنظیمات کوکی میتوانید تجربه کاربری بهتری در سایت ما داشته باشید