مروری بر 40 سال تلاش بی ام و برای تحقیق و توسعه خودروهای برقی

حال به بررسی مختصر فعالیت های بی ام دبلیو در این 40 سال می پردازیم تا با اجداد خودروهای الکتریکی مدرن این کمپانی بیشتر آشنا شویم.

بی ام دبلیو اولین گام بزرگ خود را برای تولید خودروی الکتریکی در سال 1972 برداشت که به تولید مدل 1602e منجر شد. این خودرو که مانند برگی زرین در تاریخ خودروهای الکتریکی می درخشد برای مسابقات المپیک 1972 مونیخ تولید شد.

در سال 1975 بی ام دبلیو یک پروژه مخفی دیگر را شروع کرد که به LS Electric معروف شد. در این پروژه که در واقع بر روی یک بی ام دبلیو 700 پیاده سازی شده بود از 10 باطری اسیدی استفاده می شد.این خودرو می توانست در 14 ساعت شارژ کامل شود و به نهایت سرعت 65 کیلومتر در ساعت برسد. مسافتی که با این خودرو می توانستید طی کنید تنها 19 کیلومتر بود که به نوعی پس رفت نسبت به 1602e محسوب می شد.

اما تلاش های مردان آلمانی همچنان ادامه داشت. در سال 1987 مهندسان بی ام دبلیو 8 دستگاه از 325X کوپه را که 4 چرخ متحرک بودند را به موتورهای الکتریکی تجهیز کرد. در این خودرو ها سیستم 4 چرخ متحرک به دیفرانسیل جلو تغییر داده شد تا نیروی محرک خودرو تمرکز بیشتری داشته باشد و به سرعت بیشتری دست یابند.

دیدگاه ها (0)

محصول به لیست علاقه مندی اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد

با استفاده از تنظیمات کوکی میتوانید تجربه کاربری بهتری در سایت ما داشته باشید